×

آشتی‌کنان ایران و اعراب بعد از جنگ؟

  • کد نوشته: 140641
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۵
  • 2 بازدید
  • ۰
  • اقتصادآنلاین، امیرمحمد حسینی: بعد جنگ ایران و آمریکا و امضای یادداشت تفاهم، آیا شرایط منطقه به قبل برمی‌گردد؟ پاسخ کوتاه این است: نه! یکی از مهم‌ترین معادلاتی که بعد از نهایی‌شدن تفاهم و بعد توافق ایران و آمریکا تغییر می‌کند، معادلات منطقه است. تا پیش از این جنگ، کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس با وجود […]

    اقتصادآنلاین، امیرمحمد حسینی: بعد جنگ ایران و آمریکا و امضای یادداشت تفاهم، آیا شرایط منطقه به قبل برمی‌گردد؟

    پاسخ کوتاه این است: نه!

    یکی از مهم‌ترین معادلاتی که بعد از نهایی‌شدن تفاهم و بعد توافق ایران و آمریکا تغییر می‌کند، معادلات منطقه است.

    تا پیش از این جنگ، کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس با وجود همه اختلافات که با هم داشتند، علیه ایران با همدیگر متحد بودند. بسیاری از این کشور‌ها دو باور اصلی داشتند؛ اول اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین تهدید امنیتی آنهاست و دوم اینکه آمریکا در نهایت می‌تواند این تهدید را مهار کند.

    اما جنگ یک واقعیت را آشکار کرد؛ ایران با وجود فشار‌ها و حملات گسترده همچنان یک بازیگر تأثیرگذار باقی ماند و آمریکا هم نتوانست آن‌طور که وعده داده بود معادلات منطقه را به‌طور کامل تغییر دهد.

    بیشتر مطالعه کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × دو =

    یک × 1 =